Kirke Helsinge forsamlingshus

KULTUR • FEST • SAMVÆR

Velkommen til Kirke Helsinge forsamlingshus!

.

Huset

Forsamlingshusets historie går helt tilbage til slutningen af 1800-tallet, hvor det oprindeligt blev drevet som afholdshjem eller -hotel. I 1952 samledes et udvalg af byens borgere, som købte andele for i alt 29.900,- kr., hvorefter de købte afholdshotellets sal. Der var dermed banet vej for et decideret forsamlingshus, hvilket det har fungeret som lige siden.

Hvis murene kunne tale, ville de berette om de mange, mange aktiviteter gennem årene: Høstfester, koncerter, foredrag, halloween, juletræsfester, dilettantforestillinger, loppemarkeder, diskoteksaftener, pensionistsammenkomster, herreaftener, dameaftener, jagtaftener, smagninger, musikarrangementer - og ikke at forglemme:

EN MASSE DEJLIGE PRIVATFESTER!

Kirke Helsinge Forsamlingshus er beliggende i den lille hyggelige landsby Kirke Helsinge, blot 2 km fra Gørlev, som ligger mellem Kalundborg og Slagelse.

Selve huset består i dag af en lille og en stor sal med to sidefløje. For enden af den store sal er der en god stor scene. Huset bliver løbende renoveret, så det fremstår lyst, venligt, hyggeligt og hjemligt.

Alt sammen har kun kunnet lade sige gøre ved godt og stabilt samarbejde mellem den siddende bestyrelse og en dygtig vært.

Bestyrelsen i Foreningen Kirke Helsinge forsamlingshus

Formand